ماشین های حمل مواد غذایی

حمل و نقل مواد غذایی

 

حمل و نقل مواد غذایی از ابتدای امر جزء دشوارترین کارها در صنعت باربری به شمار می رفت. مواد غذایی اکثرا به خاطر امکان فاسد شدن و تغییر شکل دادن، نمی توانند در شرایط های عادی دوام زیادی بیاورند. به علاوه انتقال بعضی غذاها به نقاط دور تا حدودی امکان ناپذیر می نمود.

امروزه با پیشرفت علم و دستیابی به دانش های مختلف مکانیکی و ترمودینامیکی، شاهد انواع ماشین های باربری مجهز به یخچال و سردخانه هستیم که می توانند در تمام طول سفر دمای مواد را تنظیم کنند.

شرکت های حمل و نقل بین المللی از حمل بار هوایی به عنوان یکی از چاره های این کار استفاده کرده اند؛ به این صورت که مواد غذایی در یخچالهای تعبیه شده در هواپیما قرار داده شده و سپس تازه و سالم به مقصد مورد نظر تحویل داده می شود.

ماشین های حمل و نقل مواد غذایی اکثرا وانت، خاور و کامیون هستند که  در اختیار شرکت پخش مواد غذایی، عمده فروشی مواد غذایی و صنایع غذایی بوده و طرف حساب آنها معمولا فروشگاه های پخش مواد غذایی می باشند.

کامیون یخچالی حمل میوه

ویژگی های ماشین حمل و نقل مواد غذایی

ماشین های حمل مواد غذایی بدون توجه به نوعشان حتما باید دارای یخچال بوده (وانت یخچالی، خاور یخچالی، کامیون یخچالی و تریلی یخچالی) و نکات زیر را رعایت نمایند:

  • لازم است از ورود افراد متفرقه به محفظه مواد غذایی ممنوعیت به عمل آید
  • باید دمای یخچال، سردخانه یا گرمخانه قابل کنترل باشد
  • زنجیره سرد و گرم هوا باید در هنگام حمل و نقل مواد غذایی رعایت شود
  • شرایط انجماد محصولات غذایی منجمد باید در زمان حمل و نقل رعایت گردد
  • مواد غذایی نباید با کف محفظه حمل مواد غذایی تماس مستقیم داشته باشند
  • نباید از خودروی حمل مواد غذایی در مصارف دیگر استفاده شود
  • لازم است که یک ساعت قبل از بارگیری مواد غذایی، فرایند پیش سرد و پیش گرم محفظه حمل مواد غذایی انجام شود
  • دماسنج یخچال، سردخانه یا گرمخانه باید سالم بوده و به درستی کار کند
  • محفظه حمل مواد غذایی باید سالم، تمیز و فاقد بوی نامطبوع باشد

 

موارد ذکر شده جزء نکات اصلی هنگام بازرسی خودروی حمل مواد غذایی است و در صورت عدم رعایت هر کدام، جریمه های سنگینی گریبان­گیر راننده و شرکت باربری می شود.

کامیون حمل میوه

بهترین روش حمل و نقل مواد غذایی

بسته به نوع و گستردگی شرایط نگهداری از مواد غذایی باید توجه زیادی به ماشین حمل مواد غذایی داشت. جهت ارسال صحیح و بدون دردسر بار غذایی ابتدا لازم است چک لیست بالا را در مورد ماشین مورد نظر بررسی کنید. سپس سعی کنید خودرویی را انتخاب کنید که با توجه به ذات متفاوت مواد غذایی شما، تمام ویژگی های یخچال استاندارد را در بر داشته باشد.

برای پیدا کردن بهترین روش حمل و نقل مواد غذایی باید همینطور که به دنبال بهترین ماشین هستید، باید کیفیت رانندگی کامیون، سلامت جانبی ماشین، کرایه مناسب را نیز در نظر داشته باشید. توجه به تمام این موارد در کنار جستجوی باربری های مطلوب وقت و انرژی زیادی را از شما می گیرد. توجه داشته باشید که در زمان کلافگی، بهتر است از گرفتن تصمیم های مهم خودداری کنید.

پیشنهاد ما این است که در این شرایط سعی کنید به کارشناسان مختلف رجوع کنید تا از سنگینی و حجم تصمیم گیری شما بکاهند. بزرگترین مجموعه در زمینه حمل بار آنلاین، سامانه هوشمند اوبار است. این سامانه با دسترسی به بزرگترین مجموعه ماشین های حمل بار در سراسر کشور (تهران، اصفهان، مشهد و …) و دسترسی به تیم کارشناس و پشتیبانی همه ساعته، می تواند بسرعت نیاز شما را درک کرده و آن را به مناسب ترین راننده کامیون در نزدیکی خودتان بسپارد.

جهت اطمینان از هزینه های باری خود نیز می توانید ابتدا از طریق سامانه اوبار، استعلام قیمت حمل بار خود را انجام دهید و سپس با بررسی و مقایسه قیمت های شرکت های دیگر باربری به تصمیم گیری نهایی بپردازید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله به آگاهی خوبی در مورد روش های حمل و نقل مواد غذایی و انتخاب بهترین روش برای خودتان رسیده باشید.