نکات کلیدی اسباب کشی و هر آنچه در مورد اثاث کشی به شما نگفته اند

 

همه موافق اند که فرآیند و پروسه اسباب کشی یا اثاث کشی می تواند استرس زا باشد، در واقع اسباب کشی جز پنج اتفاق پر استرس در طول زندگی هر فرد محسوب می شود. حتی تصور اینکه باید تمام وسایل و داشته هایتان را بسته بندی کنید و به مکان جدیدی منتقل کنید، کمی دلهره آور است. به علاوه تصمیم اینکه خودتان قرار است اسباب کشی را انجام دهید یا حمل اثاثیه را به یک شرکت اسباب کشی بسپارید، نیز بسیار مهم است.

در این مقاله سعی داریم به افرادی که قصد اسباب کشی دارند کمک کنیم راحت تر و با آمادگی بیشتری از عهده آن برآیند. امیدواریم این مطالب برای تان کاربردی باشند و از این حال با آرامش عبور کنید.

اسباب کشی منزل

سپردن اسباب کشی به شرکت یا انجام آن بصورت شخصی

اگر شما قصد اسباب کشی به شهرستان دارید، احتمالا در این مورد که خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا آن را به عهده یک شرکت باربری اسباب کشی بسپارید (کدام شرکت اسباب کشی؟)، تصمیمی نگرفته اید.
در بخش بعدی به نکاتی که باید هنگام سپردن اسباب کشی به شرکت مورد نظرتان مورد توجه داشته باشید پرداخته ایم و در قسمت بعد از آن نیز نکاتی که هنگام انجام اسباب کشی توسط خودتان باید مدنظر داشته باشید را بررسی کرده ایم.

 

معایب و مزایای استفاده سپردن حمل اثاثیه منزل به یک شرکت اسباب کشی و انجام اسباب کشی توسط خودتان

اسباب کشی مدرن یا همان حمل اثاثیه در دنیای امروزی، یکی از پیچیده ترین فعالیت هایی است که باید در طول زندگی انجام دهیم، زیرا از تعداد زیادی فعالیت جداگانه و کوچک تشکیل شده است. باید برنامه ها و تصمیمات متعددی گرفت که اولین آنها با این سوال آغاز می شود: آیا نیاز است که اسباب کشی را به یک شرکت معتبر بسپارم یا خودم آن را انجام دهم؟

مزایا و معایب مختلفی در هر دو مورد وجود دارد که باید قبل از انتخاب هر کدام به آنها توجه کرد.

 

اسباب کشی شخصی

شرکت اسباب کشی

مزایا

هزینه کمتر

برنامه ریزی شخصی

کنترل بیشتر

دوری از کلاهبرداری

زمانی بیشتری برای کارهای شخصی

مسئولیت کمتر

آسودگی خاطر در مورد اثاثیه سنگین

تجربه بیشتر

مهارت و توانایی بیشتر

معایب

کارهای زیاد

نیروی جسمانی

کمبود تجربه

غفلت در کارها

هزینه بالا

باید به آنها اعتماد کنید

احتمال کلاه برداری

بهم ریختن برنامه های تان

 

تصمیم بین این دو مورد، بسته به شخصیت، نیاز و شرایط شما تفاوت دارد. اگر خانه ی خیلی بزرگی دارید یا قرار است به فاصله خیلی دور اسباب کشی کنید، انجام شخصی این کار بسیار دشوار خواهد بود. به علاوه اگر بچه ها و مسئولیت های دیگری بر دوش شماست، استخدام یک شرکت اسباب کشی کاری بصرفه تر خواهد بود. با این حال اگر مجرد هستید، بودجه خاصی در نظر گرفته اید، خانه کوچکی دارید و یا اثاثیه کمی دارید، انجام شخصی اسباب کشی بسیار مناسب تر خواهد بود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید بهتر است شرایط خود را بسنجید و ببینید که کدام عوامل برای شما مهمتر هستند؛ ایمنی، کنترل، برنامه ریزی، راحتی و هزینه از مهم ترین عواملی است که باید قبل از تصمیم برای انجام شخصی اسباب کشی یا سپردن اثاثیه به شرکت اسباب کشی در نظر داشته باشید.

 

سپردن اثاث کشی به شرکت

 

مقابله با استرس و نگرانی های ممکن در رابطه با یک شرکت اسباب کشی

اثاث کشی با کامیون

اسباب کشی به شهرستان یا درون شهری، به خودی خود فرآیندی استرس زا است. همینطور میدانیم که هر فرد جدای از جابجایی اسباب، نگرانی های فراوان دیگری نیز دارد.

چیزهایی که ممکن است در موردشان نگران باشید:

  • برنامه ریزی برای مسافرت، هزینه ها و …
  • وظایف خانوادگی مانند دست و پنجه نرم کردن با استرس کودکان
  • جستجو برای مدرسه جدید
  • استرس و اضطراب ملاقات با همسایگان جدید در محله جدید
  • زمان بندی انتقال حیوانات خانگی

 

مطمئنا با سوار کردن اثاثیه و در واقع خانه خود در یک کامیون، کمی اضطراب خواهید داشت ولی در این حالت زمان و آزادی بیشتری برای برنامه ریزی انتقال نقل خانواده پیدا می کنید.

 

یک شرکت اسباب کشی حرفه ای باعث می شود در موارد زیر نگرانی کمتری داشته باشید:

  • وسائل بزرگ توسط چند کارگر جابجا می شوند تا آسیبی نبینند.
  • بسته بندی وسائل مختلف بسته به نوعشان به درستی انجام می شود تا در طول سفر دچار مشکلی نشوند.
  • نگران آسیب دیدن بدنتان هنگام بلند کردن وسائل سنگین نخواهید بود.
  • کارگران بی تجربه ممکن است هنگام اسباب کشی به اقلامی صدمه وارد کنند، برای همین پیشنهاد می کنیم حتما به تیم و شرکتی حرفه ای در زمینه اسباب کشی اعتماد کنید.
  • شرکت های معتبر با بیمه کردن کالای شما، خسارت های وارد شده به آنها در طول جابجایی را جبران خواهند کرد.

 

به چه مواردی در مورد شرکت اسباب کشی توجه کنیم؟

اسباب کشی جز سه تجربه خاص افراد به شمار می آید. حجم کاری از بسته بندی گرفته تا بلند کردن وسائل، مرتب کردن بسته ها در فضای جدید، همگی مهم هستند، خصوصا اگر خانه ای با دو یا سه اتاق خواب داشته باشید. جابجایی کودکان و استقرار در شغل جدید (اگر دلیل اصلی اسباب کشی باشد) به خودی خود نگرانی های زیادی را در بر دارند.
یافتن یک شرکت اسباب کشی معتبر که با دقت بالا با دارایی های شما برخورد کند آنقدر که بنظر می رسد دشوار نیست. با پیروی از قاعده های زیر، براحتی می توانید شرکت اسباب کشی مناسب خود را بیابید و با خیالی آسوده، کار حمل اثاثیه را به آنها بسپارید.

 

  • همینطور که عقل سلیم حکم می کند، تجربه رمز اصلی فائق آمدن بر مشکلات زندگی است. لذا پیشنهاد می کنیم از شرکتی استفاده کنید که در تبلیغاتش تجربه ی چندین ساله اش را به رخ می کشد، نه شرکتی که قیمت اسباب کشی استثنایی داشته باشد.
  • شرکتهای حرفه ای حمل اثاثیه، اسباب کشی را اولین اولیت خود قرار می دهند تا شما براحتی به باقی کارهای خود بپردازید. بهترین شرکت اسباب کشی در سطح کشور ارتباطات زیادی دارد و به راحتی در صورت جابجایی بین شهری، پروسه را برای شما راحت می کند.
  • بهترین روش انتخاب شرکت حمل بار، این است که به آنها به عنوان جزئی از خانواده خود نگاه کنید. این افراد قرار است زندگی و اسباب شما را جابجا کنند. همانند اعضای خانواده، شما به افرادی نیاز دارید که ارزش های مشترکی با شما داشته باشند.
  • همیشه از لیست قیمت گذاری های ارزان شرکتها دور بمانید. این شرکت ها فقط به دنبال پول شما هستند. برعکس به دنبال شرکتی باشید که سر قولش می ماند. این مدل شرکت ها بر اساس تجربه های مختلف و تمرین های مناسب راه اندازی شده اند.

 

۱۰ سوالی که باید از یک شرکت اثاث کشی منزل بپرسید

چک لیست

  • چند سال است که در صنعت اسباب کشی و حمل بار فعالیت دارید؟
  • آیا امکان ارائه نظر مشتریانتان را دارید؟
  • چه مجوز و ضمانت هایی دارید و می توانید مدارک آنها را ارائه دهید؟
  • چه نوع برآوردهایی پیشنهاد می دهید؟
  • هزینه ی جابجایی شما چقدر است؟
  • چگونه سلامت خانه من را تضمین می کنید؟
  • چگونه از دارایی های من مراقبت می شود؟
  • آیا بیمه جبران خسارت کارگران را دارید؟
  • فرآیند پرداخت چگونه است؟
  • اسباب من چه زمانی تحویل داده می شود؟

۵ اشتباه بزرگ هنگام اسباب کشی

در این بخش به ۵ نکته و اشتباه بزرگی که قبل و هنگام اسباب کشی ممکن است دچار آنها شوید، می پردازیم. به این نکات توجه کافی داشته باشید، تا تصمیمات مناسبتری بگیرید و از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانید.

 

  • انجام شخصی اسباب کشی

اکثر افراد دشواری اسباب کشی را کمتر از آنچه حقیقت دارد تخمین می زنند. موانع زیادی در مسیر انجام شخصی اسباب کشی وجود دارد، که متداول ترین آنها در ادامه آمده اند؛ آسیب احتمالی به کالا، زمان مورد نیاز برای بسته بندی، بار زدن وسائل، حرکت کردن، باز کردن بسته ها و مهم تر از همه، استرس اسباب کشی.

 

  • تخمین و برآورد از پشت تلفن

اگر اسباب کشی کوچکی دارید، این کار مشکلی نخواهد داشت اما در اکثر مواقع این اتفاق نتیجه درستی به دست نمی دهد. هنگام صحبت با شرکت اسباب کشی، حتما درخواست کنید که حضوری تخمین و برآوردهای مورد نظر را محاسبه کنند. حتما نیاز است که نماینده شرکت اسباب کشی از نزدیک تمام وسائل را ببیند و با توجه به شرایط شما، برآوردها را اعلام کند.

 

  • اسباب کشی در یک فصل شلوغ

معمولا تابستان شلوغ ترین فصل برای جابجایی و اسباب کشی است، بیشتر به این خاطر که مدرسه ها تعطیل هستند. هنگام تعطیلات بزرگ و طولانی نیز شاهد اسباب کشی های زیادی هستیم؛ مانند عید نوروز. لذا پیشنهاد می دهیم در این زمان ها از اسباب کشی خود داری کنید و اگر در واقع اختیاری در مورد این قضیه ندارید از ۴ تا ۶ ماه قبل سفارش خود را ثبت کنید.

 

  • دقت ناکافی داشتن به بیمه نامه

هنگام اسباب کشی اتفاقات مختلفی رخ می دهد. فرض کنید جعبه ظروف چینی محبوب تان زمین بیفتد و بشکند، اگر شرکت اسباب کشی مورد نظر ضمانت خسارت را قبول نکرده باشد، به هیچ عنوان نمی توانید هزینه این خسارت را از آنها بگیرید. به همین دلیل ضروری است که مدارک را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که شرکت مورد نظرتان بیمه ی خسارات پیش آمده را به عهده می گیرد.

 

  • قیمت اسباب کشی فوق العاده کم

هر شرکت یا فردی که قیمتی حدود ۲۵% تا ۴۰% زیر قیمت معمول اسباب کشی پیشنهاد دهد حتما قصد کلاهبرداری دارد. اتفاقی که واقعا می افتد اینگونه است که شما قرارداد را می بندید و هنگام پرداخت هزینه متوجه می شوید که هزینه های گزافی به قرارداد افزوده شده است و در نهایت بیشتر از شرکت های دیگر هزینه پرداخت خواهید کرد. مشکل دیگر این است که در صورت پرداخت نکردن مبلغ، این شرکت ها وسائل شما را گرو نگه میدارند.

 

انتخاب شرکت اسباب کشی منزل مناسب

اکثر افراد توجه زیادی به شرکت و افرادی که قرار است، حمل بارشان را انجام دهد نمی کنند، این اتفاق به این دلیل است که سادگی اسباب کشی وقتی با تصمیم در مورد شرکت مناسب اسباب کشی همراه می شود، دشوارتر می شود. بجای انتخاب کاملا اتفاقی یک شرکت اسباب کشی، مراحل زیر را دنبال کنید تا شرکت مناسب خود را پیدا کنید.

شرکت اسباب کشی

  • به خود زمان کافی بدهید تا تصمیم درست تری بگیرید. اگر تصمیم را به لحظات آخر موکول کنید حتما شرکت حمل اثاثیه مورد پسندتان رزرو شده است. به گزینه ی جایگزین هم اکتفا نکنید. در عوض زودتر شروع کنید تا زمانی کافی برای انجام تحقیقات داشته باشید.
  • تنها روشی که یک شرکت اسباب کشی می تواند یک برآورد قانونی و صحیح انجام دهد، حالت حضوری است، استفاده از تلفن و یا بصورت آنلاین هیچوقت نمی تواند بصورت دقیق و صحیح باشد. زیرا در حالت حضوری نماینده ی شرکت اسباب کشی می تواند عوامل زیاد و متعددی را متوجه شود و در نظر داشته، که در حالات دیگر نمیتوان متوجه آنها شد؛ تعداد اتاق ها، شماره طبقه، تعداد راهروها و معابر رفت و آمدی باریک، ارزش کالاها (بخاطر بیمه). از نماینده شرکت اسباب کشی در مورد دلیل هر یک از قیمت ها پرسش کنید و در این زمینه تعارف و خجالت نداشته باشید.
  • وقتی هزینه بسته بندی و قیمت حمل بار خود را متوجه شدید می توانید به چانه زنی و بررسی هزینه اسباب کشی شرکت های دیگر بپردازید. البته شرکت های اسباب کشی باید حداقل های مورد نظر شما را رعایت کنند. به علاوه توجه داشته باشید که کمترین قیمت دلیل خوبی برای عقد قرارداد نیست. به کیفیت خدمات رسانی و جزئیات کاری که شرکت ها انجام می دهند توجه کافی داشته باشید.
  • حتما در مورد بیمه نامه و ضمانت های شرکت مورد نظرتان پرس و جو کنید. برای هزینه هایی که می پردازید و کالاهایتان ارزش قائل باشید و مطمئن شوید کالایتان در ازای هر گونه اتفاق غیر منتظره ایمن است.

 

هزینه اسباب کشی پیشنهادی شرکت های حمل بار

یک شرکت اسباب کشی معتبر می تواند با ارائه دقیق هزینه هایش جهت برنامه ریزی دقیق شما، اسباب کشی را براحتی پیش ببرد. شرکتی که نماینده خود را برای برآورد کردن هزینه بفرستد می تواند هزینه ی قطعی تری نسبت به شرکت هایی که تلفنی یا بصورت آنلاین هزینه را مشخص می کنند، ارائه دهد. به موارد زیر در برآورد و تخمین هزینه اسباب کشی دقت کافی داشته باشید.

 

  • موارد دقیقی که در هزینه اعمال می شوند را جویا شوید

بعضی از شرکت های باربری و اسباب کشی، فقط هزینه کارگر، بسته بندی، بار زدن و خالی کردن را اعلام می کنند و به هر دلیلی اشاره ای به هزینه کامیون نمی کنند. بعضی از شرکت های دیگر اسباب کشی نیز فقط به مدت زمانی که طول می کشد اسباب کشی انجام شود، اشاره می کنند و از ذکر هزینه بسته بندی و استفاده از کامیون پرهیز می کنند. با اطلاع دقیق از هزینه هایی که قرار است پرداخت شود و جزئیات آن، برنامه ریزی دقیق تری نسبت به حالتی که قیمت کلی گفته می شود، خواهید داشت. وقتی که لیست دقیق مواردی که جزء هزینه ها هستند را متوجه شدید می توانید درخواست دهید تا لیست موارد تخمینی اضافه را نیز ارائه دهند.

 

  • عامل مهم دیگر در برآورد هزینه، زمان است

زمان با ارزش است

اکثر شرکت های اسباب کشی توقع دارند که در تاریخ و زمان خاصی جابجا شوید. اگر بر طبق برنامه زمانی پیش نرود، باعث افزایش هزینه باربری شما می شود. اگر در زمان مشخص شده در مقصد نباشید که وسائل را تحویل بگیرید نیز جریمه می شوید. اگر قرار است اسباب کشی با قطار یا هواپیما صورت گیرد نیز هزینه های نگهداری بصورت جداگانه در هزینه های نهایی اعمال می شود. همه این موارد برای اسباب کشی در هر مسافتی اهمیت دارند ولی تاثیر اصلی آنها را وقتی می بینیم که قرار است جابجایی در مسافتی طولانی انجام شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از شروع عملیات اسباب کشی تخمین خوبی نسبت به مدت زمانی که قرار است صرف آن شود داشته باشید.

 

آگاهی نسبت به ارزش گذاری و بیمه وسائل هنگام حمل اثاثیه

 

اگر کالایی گم شود یا آسیب ببیند، چه کنیم؟

عوامل زیادی هنگام اسباب کشی در نظر گرفته می شوند. هزینه ای که صرف می کنید، خاطراتی که در ذهنتان نقش می بندند و مهم تر از همه، دارایی هایتان. معمولا در هنگام اسباب کشی دارایی های شخصی تان در یک کامیون بار زده می شوند و حتی در شرایطی که کامیون با احتیاط رانده شود، احتمال وقوع حادثه و گم شدن یا آسیب دیدن اموالتان وجود دارد.
شرکت حمل بار در حفاظت ارزش کالای مورد حمل مسئول است. البته این مسئولیت سطوح مختلفی دارد. سطح مسئولیتی که در اسباب کشی به عهده شرکت می گذارید، نوع و مقداری که شرکت باید در ازای کالای گم شده یا آسیب دیده بپردازد را مشخص می کند. از انواع ضمانت نامه هایی که شرکت ارائه می دهد آگاهی داشته باشید.

 

نکاتی برای یک اسباب کشی موفق

اثاث کشی خانه

  • اطلاعات شرکت اسباب کشی را بدست آورید و از صحت آن مطمئن شوید.

هر کدام از موارد زیر نشانه بی اعتباری شرکت می باشد:

  • هیچ آدرس یا شماره تماسی در قسمت اطلاعات شرکت اسباب کشی مشاهده نشود.
  • قیمت پیشنهادی برای اسباب کشی به میزان قابل توجهی پایین باشد.

 

  • حداقل سه برآورد حضوری از شرکت های مختلف اسباب کشی دریافت کنید. نسبت به هرگونه برآورد ضمانت دهی شده از پشت تلفن یا اسباب کشی آنلاین آگاه باشید. در عوض درخواست کنید که نماینده شرکت اسباب کشی بصورت حضوری بیاید و یک برآورد حضوری ارائه دهد. اگر شرکت اسباب کشی اصرار داشت که بدون دیدن اموال و شرایط خانه می تواند از پشت تلفن برآورد مناسبی ارائه دهد، بهتر است به سراغ شرکت دیگری بروید.
  • امتیاز یا نظر کاربران سایت را چک کنید. البته گاها نظرهای وارد شده در سایت تقلبی هستند، لذا سعی کنید نظر دوستان و آشنایان را نیز جویا شوید.
  • از سطح مسئولیت پذیری و ارزش گذاری کالا توسط شرکت حمل اثاثیه منزل آگاه شوید.
  • از پرداخت پیش پرداخت زیاد پرهیز کنید. با اینکه بعضی از شرکت های اسباب کشی به عنوان بیعانه و بالا رفتن حس اعتماد بین طرفین هزینه ای را درخواست می کنند (مخصوصا در زمان شلوغی برای نگه داشتن رزرو مشتری.) ولی از هر شرکتی که بیعانه زیاد یا کل هزینه را قبل از انجام کار طلب می کند دوری کنید.
  • مطمئن شوید تمام قرارداد بین شما و شرکت اسباب کشی بصورت مکتوب در آمده باشد و از تمام صفحاتی که امضا می کنید، یک کپی نگه دارید، مخصوصا مدرک مهمی با نام بارنامه. هیچ برگه ی خالی ای را امضا نکنید.
  • اموال با ارزش را با خود ببرید. پول نقد، سکه، جواهر آلات، عکس ها و مدارک مهم را با خود همراه داشته باشید یا بصورت جداگانه ارسال کنید.
  • حتما در دسترس باشید. اطمینان حاصل کنید که شرکت باربری شماره تماس اصلی شما را داشته باشد و در تمام روز در دسترس باشید، در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای در برنامه تحویل شما رخ داد. همینطور شماره تماس و اطلاعات راننده کامیون را داشته باشید تا بتوانید اطلاعات را سریعا منتقل کنید.
  • سوال بپرسید. صنعت حمل و نقل و اسباب کشی از تکنولوژی مخصوص به خود بهره برده است و می تواند گاهی برای افراد عادی پیچیده بنظر برسد. اگر جوابی که از متصدی میگیرید شما را قانع نمی کند می توانید به سراغ شرکت دیگری بروید.

 

نشانه های یک شرکت نامعتبر در زمینه خدمات اسباب کشی

آگاه بودن از نشانه های شرکت های نامتعبر اسباب کشی باعث می شود براحتی از آنها اجتناب کنید. این نوع شرکت ها باعث می شوند در آخر مبلغ بسیار بالاتری نسبت به هزینه اولیه پرداخت کنید. در زیر نشانه هایی آمده که باید به آنها دقت کرد:

  • عدم بررسی رسمی: نماینده ی شرکت برای بررسی اموال، مکان دقیق نیاید و در عوض از پشت تلفن برآورد خود را اعلام کند. این نوع برآوردها همیشه در حدی پایین هستند تا شما را مجذوب خود کنند.
  • تقاضای پول در ابتدای کار: شرکت از شما درخواست کند که هزینه را قبل از انجام بپردازید یا خواهان پیش پرداخت زیادی باشد.
  • هیچ گونه اطلاعاتی در مورد حقوقتان ارائه نشود: شرکت باربری موظف است یک رونوشت از حقوق و مسئولیت های شما ارائه دهد. حتما قبل از شروع اسباب کشی این سند را درخواست کنید.
  • بدون آدرس محلی، مجوز یا بیمه: اگر نمی توانید از سایت شرکت اسباب کشی، آدرس محلی شرکت و اطلاعات در مورد بیمه و مجوز کار آن پیدا کنید، از ثبت سفارش در شرکت خودداری کنید.
  • ضمانت مشکوک: شرکت حمل بار اطمینان بدهد که تمام اموال تحت پوشش بیمه شرکت هستند.
  • عدم وجود اسم: بعضی از شرکت ها و سایت اثاث کشی تحت عنوان هایی چون شرکت باربری یا شرکت حمل اثاثیه کار می کنند و اسمی خاص ندارند که نشانه رسمی نبودن فعالیت آنهاست.
  • وضع بی ملاحظه دفتر شرکت: دفتر شرکت در شرایط بدی قرار دارد (انگار که شرکت رسمیت ندارد.)
  • استفاده از کامیون اجاره ای: شرکت حمل اثاثیه مالکیت هیچ کدام از کامیون ها را به عهده ندارد و از کامیون های اجاره ای استفاده می کند.

 

انجام اسباب کشی منزل بصورت شخصی

اسباب کشی

اگر قصد دارید خودتان فرآیند اسباب کشی منزل را به عهده بگیرید، در حالت کلی دو گزینه دارید؛ یک کامیون اجاره کنید یا با ماشین خود وسائل را منتقل کنید. هر کدام از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند.

 

اسباب کشی با ماشین خود

روش سنتی اسباب کشی معمولا در آخر هفته با کمک دوستان و اعضای خانواده انجام می شود. معمولا وسائل به صورت عجولانه در ماشین شما و دوستانتان بار می شوند و همگی به سوی خانه ی جدید روانه می شوید. در تمام حالاتی که به این صورت اسباب کشی می شود، خانه ی جدید فاصله ی زیادی از محل قبلی ندارد. در این روش هدف اصلی صرفه جویی در هزینه ها و انجام سریع کار است.
این نوع روش اسباب کشی کم هزینه ترین گزینه است، البته خطرهای احتمالی زیادی نیز بهمراه دارد، مانند احتمال بالای شکستن یا خراب شدن وسائل، به موقع نرسیدن دوستان، کم توانی افراد، خستگی روحی و بدنی افراد از بسته بندی، بار کردن وسائل و خالی کردن آنها در یک روز و اتفاقات ناخوشایند دیگر. از سوی دیگر شما و دوستانتان یک روز کامل را کنار هم میگذرانید و پول ذخیره شده را میتوانید برای تفریحات دورهمی خرج کنید.

 

اجاره کامیون باری

اجاره کامیون باری برای اسباب کشی یکی از معمول ترین و محبوب ترین گزینه ها برای هنگامی است که قصد دارید خودتان اسباب کشی کنید. اولین فایده اجاره کامیون باری این است که در سفر اول تمام بارها را سوار کامیون می کنید و نیازی به برگشت نیست و همینطور بار زدن وسائل و خالی کردن آنها، نسبت به ماشین سواری راحت تر است. در نهایت می توان گفت که فرآیند اسباب کشی راحت تر انجام می شود.
معایب اجاره کامیون اکثرا به دلایل لجستیکی است؛ زمان استفاده از کامیون محدود است، هزینه سوخت کامیون باید جبران شود. علاوه بر این موارد احتمالا نیاز باشد که بیمه و ضمانت سلامت کامیون پس از تحویل را به عهده بگیرید.

 

اوبار | سامانه هوشمند حمل بار در کشور

اسباب کشی اوبار

شرکت اوبار، بزرگترین سامانه حمل بار در کشور می باشد که صاحبان بار را در سراسر کشور به رانندگان کامیون متصل می کند. جهت حمل بار خود در سطح تهران یا سطح کشوری می توانید اپلیکیشن اوبار را نصب کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

خدمات اسباب کشی اوبار

اوبار با در اختیار داشتن بزرگترین مجموعه رانندگان ماشین های حمل بار خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه می کند:

  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در شمال تهران
  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در شرق تهران
  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در جنوب تهران
  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی غرب تهران

 

حمل اثاثیه و بار شهرستان ها:

  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در اصفهان
  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در مشهد
  • حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی در تبریز
  • ….

 

انتخاب بهترین روش اسباب کشی شخصی

انتخاب بهترین روش برای اسباب کشی شخصی با توجه به نیازتان، به تعادلی از هزینه و سهولت دارد. اگر قصد دارید تمام هزینه صرفه جویی شده را صرف خانه جدید کنید، انجام تمام مراحل به صورت شخصی بهترین راه حل تان است. اما اگر دنبال راهکاری آسان تر هستید، می توانید یک کامیون اجاره کنید.

 

انتخاب ابعاد مناسب کامیون برای اسباب کشی

انتخاب ابعاد مناسب کامیون برای اسباب کشی برای افرادی اهمیت دارد که قصد دارند در سفرهای کمتری تمام وسائل را جابجا کنند. رفت و آمد کم کامیون می تواند از لحاظ هزینه، زمان، سوخت بصرفه باشد. برای این منظور باید محاسبات ساده ای انجام داد.
قبل از تصمیم به انتخاب ابعاد کامیون برای اجاره، هر فردی باید به تعداد اتاق ها در خانه و انواع وسائلی که باید بسته بندی کند توجه داشته باشد. برای جابجایی وسائل یک آپارتمان یک خوابه با یک ساکن، یک ماشین ون کافی می باشد. اما اگر در همان ساختمان چندین نفر ساکن باشند، به کامیون مسقف نیازمند هستیم. خود شرکت اجاره کامیون می تواند برای انتخاب بهترین ماشین پیشنهادات خوبی بدهد، البته تحت این شرایط که یکی از کارکنان شرکت، خانه و وسائل اعضای خانواده را دیده باشد. در غیر این صورت این پیشنهاد در حد یک حدس باقی می ماند.

 

انتخاب بهترین زمان برای اسباب کشی

ترافیک در بزرگراه

جدای از زمانی که صرف بسته بندی وسائل می شود، زمان سفر نیز توجه بالایی می طلبد. اگرچه انتخاب زمان اسباب کشی گزینه های زیادی ندارد ولی انجام آن در ساعاتی از روز که محدودیت سرعت کمتر است مناسب تر است.
معمولا خیابان ها و بزرگراه ها در ساعاتی که ادارات باز می شوند و در ساعات تعطیلی ادارات، بیشترین ترافیک را دارند. همینطور در آخر هفته ها اکثر افراد تصمیم به مسافرت های درون شهری و برون شهری می گیرند که حجم بالایی در ترافیک معابر ایجاد می کند. همینطور اگر نزدیک مدرسه ای هستید، ساعت باز شدن و تعطیلی مدرسه را نیز در نظر بگیرید. با توجه به این محدودیت های ساعتی می توانید بهترین زمان را برای حرکت خود برنامه ریزی کنید.

 

اسباب کشی به خارج از کشور

اگر قصد عزیمت به کشورهای خارج و اسباب کشی به خارج را دارید این بخش، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

 

مواردی که باید قبل از اسباب کشی منزل بدانید

روش بسته بندی

یکی از مهم ترین کارهایی که هنگام آمادگی برای اسباب کشی به خارج کشور باید در نظر داشته باشید، این است که اتاقی از خانه را خالی کنید (یا حداقل بخشی از یک اتاق) و آن را به وسایل و اشیائی که نباید بسته بندی شوند اختصاص دهید. این اقلام میتوانند موارد زیر باشند:

  • وسائل با ارزش مثل جواهرآلات، یادگاری ها و عکس ها،
  • مدارک مهمی مثل پاسپورت، مدارک شناسایی، سندهای مالیاتی،
  • نسخه های تجویزی دکتر،
  • سی دی یا فلش هایی که حاوی اطلاعات با ارزش یا شخصی هستند
  • و هر وسیله ای که باید در دسترس باشد و یا ارزش خاصی برایتان دارد

 

حمل اثاثیه بصورت دریایی یا هوایی

موضوع مهم دیگر این است که تصمیم بگیرید وسائل تان از طریق دریا جابجا شود یا از طریق هواپیما. اولین چیزی که باید پیش از تصمیم گیری در نظر داشته باشید هزینه و شرایط ارسال کالا به همراه ایمنی هر روش است. البته آژانس ها و باربری های بین المللی در مورد اسباب کشی به کشورهای خارجی (ترکیه، اروپا، کانادا، استرالیا و …) راهنمایی های خوبی به شما ارائه خواهند داد. پیشنهاد ما این است که لوازمی که پس از اقامت در کشور مقصد بلافاصله به آنها نیازمند می شوید را از مسیر هوایی ارسال کنید و اقلامی که بلافاصله به آنها احتیاج ندارید را از طریق دریا ارسال کنید.

 

کارهای اداری اسباب کشی

دو مسئله را در نظر داشته باشید: مدارک مهم را در یک مکان نگه دارید و دقت کنید که تمام مدارک لازم را داشته باشید. دقت داشته باشید که تمام مدارک مهم مهاجرت و گمرکی را در فرودگاه داخلی و فرودگاه مقصد، هتل، کنسولگری، ایستگاه راه آهن، دفاتر اداری و … به همراه داشته باشید، در غیر این صورت مشکلات زیادی گریبان گیرتان خواهند شد که احتمالا رفع آنها به تاخیرهای زمانی زیادی منجر خواهد شد. مدارک مهم شامل موارد زیر می شوند:

  • اسناد آکادمیک
  • شناسنامه و کارت ملی
  • شماره های تماس اصلی
  • آدرس ایمیل
  • شماره فکس
  • گواهی ازدواج
  • وصیت نامه
  • گواهی های پزشکی
  • ویزای کار

در ادامه موارد دیگری آمده است که باید قبل از اسباب کشی به خارج مورد توجه داشته باشید:

  • بیمه خودرو. آیا در کشور مقصد به گواهینامه خاصی یا بیمه خاصی برای خودروی خود نیازمند هستید؟
  • حساب بانکی. آیا حساب بانکی شما قابل انتقال است یا باید حساب جدیدی در کشور مقصد باز کنید؟ در این صورت مدارک لازم برای این کار را به همراه دارید؟
  • تلفن همراه، لپتاپ و باقی ابزار الکتریکی همراه. آیا این ابزار در کشور مقصد نیز قابل استفاده هستند؟ آیا به ابزار و یا آداپتورهای خاصی نیاز دارید؟
  • بیمه عمر. آیا شرایط بیمه در کشور مقصد متفاوت است؟ برای اینکار با دفتر بیمه خود تماس بگیرید و جزئیات را مطلع شوید.
  • پول. آیا به مقدار کافی پول نقد به همراه دارید؟ آیا پول های خود را به ارز کشور مقصد تبدیل کرده اید؟ مناسب ترین روش حمل پول در کشور مقصد چگونه است؟
  • تاریخ اسباب کشی. توجه داشته باشید که در کشورهای دیگر نیز تعطیلات زمان مناسبی برای اسباب کشی است و در این زمان شرکت های اسباب کشی بین المللی بسیار مشغول هستند.
  • مالیات و محدودیت ها. آیا اقلامی که با خود می برید شامل هرگونه مالیاتی شد؟
  • مدرسه. آیا به اندازه کافی در مورد مدرسه و تحصیلات فرزند خود از لحاظ کیفیت و هزینه تحقیق کرده اید؟
  • زبان. آیا دانش کافی برای برقراری ارتباط در کشور مقصد را دارید؟
  • واکسن. آیا تمام واکسن های ضروری را زده اید؟

 

چه شرکتی را برای این کار انتخاب کنم؟

برای پیدا کردن شرکت مناسب با شرکت های مختلفی صحبت کنید و این کار را در اولین فرصت انجام دهید. در واقع بهترین زمان برای این کار، همان هفته ای است که مطلع می شوید باید به خارج نقل مکان کنید. شرکتی که برای حمل اثاثیه خود انتخاب می کنید باید تجربه زیادی داشته، رفرنس های خوبی گرفته و در مورد قوانین و مقررات ورود به کشور جدید کاملا آگاه باشد. همینطور توجه داشته باشید که شرکت مورد نظرتان از لحاظ های فناوری و بروز بودن اطلاعات رشد مناسبی داشته باشد و در واقع براحتی بتواند مشکلات را از سر راه شما بر دارد.