آشنایی با کامیونت های ایسوزو

ایسوزو تولید کننده وسائل نقلیه تجاری است که از سال ۱۹۱۶ میلادی شروع به فعالیت کرد. این شرکت ژاپنی در زمینه ساخت و تولید انواع ماشین های باری، کامیون های سبک و سنگین و همچنین تولید موتورهای دیزلی فعالیت دارد. محصولات شرکت ایسوزو در سطح جهان حاضر هستند و شاهد رقابت خوب آنها با محصولات اروپایی در این عرصه هستیم. در ایران نیز شاهد حضور کامیونت ایسوزو هستیم که نمایندگی آن را شرکت بهمن دیزل به عهده گرفته است.

کامیونت های ایسوزویی  که در کشورمان مونتاژ و عرضه می شوند شامل سه مدل هستند: کامیونت ایسوزو ۵.۲ تن، کامیونت ایسوزو ۶ تن و کامیونت ایسوزو ۸ تن. این کامیونت ها در موارد مختلفی چون حمل مواد غذایی و اسباب کشی کاربرد دارند.

 

 

کامیونت ایسوزو ۵.۲ تن

این کامیونت وزنی برابر ۵۲۰۰ کیلوگرم دارد و در سال ۱۳۸۵ توسط شرکت بهمن دیزل در بازار داخلی کشورمان عرضه شد. کامیونت ایسوزو ۵ تن دومین کامیونت عرضه شده ایسوزو در کشورمان است. این کامیونت مانند باقی محصولات شرکت ایسوزو با استقبال خیلی خوبی مواجه شد.

کامیونت ۵ تن ایسوزو برای مصارف درون شهری طراحی شده است و دارای کابین  و اتاق بار کوچکی می باشد. از این کامیونت ها برای کاربردهای باری یخچال کمپرسی جرثقیل و اتوبار نیز میتوان استفاده کرد. این کامیونت به دلیل آپشن های مطلوب و قیمت گذاری مناسب میتواند رقیبی خوبی برای برندهای اروپایی موجود در بازار باشد.

 

کامیونت ایسوزو ۶ تن

شرکت بهمن دیزل پس از استقبال مناسب از کامیونت های ایسوزو، در سال ۱۳۸۸ کامیونت ۶ تنی ایسوزو را به بازار عرضه کرد. این کامیونت نیز از قدرت و ظرافت کامیونت های قبلی ایسوزو بهره برده است و از گزینه های مناسب در بازار کشورمان محسوب می شود.

 

کامیونت ایسوزو ۸ تن

کامیونت ایسوزو ۸ تن با ظرفیت حمل بار ۵/۵ تن جزو کامیونت های پرکاربرد در جهان می باشد. این کامیون اولین کامیونت ایسوزو بود که توسط شرکت بهمن دیزل در کشورمان عرضه شد.
قدرت بالای موتور کامیونت ایسوزو به همراه کیفیت بالای قطعات استفاده شده در آن، باعث محبوبیت بالای این محصول در کشورهای مختلف جهان شده است.

 

جدول مشخصات فنی و آپشن های کامیونت ایسوزو

مشخصات فنی و آپشن های کامیونت ایسوزو

ایسوزو ۵.۲ تن ایسوزو ۶ تن ایسوزو ۸ تن
وزن مجموع ناخالص ۵.۲ تن ۶ تن ۸.۴ تن
نوع موتور ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم، مجهز به توربوشارژر و اینترکولر ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم، مجهز به توربوشارژر و اینترکولر ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم، مجهز به توربوشارژر و اینترکولر
حجم موتور ۲۹۹۹ سی سی ۵۱۹۳ سی سی ۵۱۹۳
نسبت تراکم ۱۵.۹ ۱۷.۵ ۱۷.۵
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۲۹۰۰ ۲۶۰۰ ۲۶۰۰
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۱۵۰۰-۳۲۰۰ ۱۵۰۰ ۱۵۰۰
نوع جعبه دنده MSB5S MYY-6S MYY-6S
کلاچ تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی، کنترلر هیدرولیکی تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی، کنترلر هیدرولیکی تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی، کنترلر هیدرولیکی
سیستم تعلیق فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه
سیستم فرمان فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی
سیستم ترمز ABS – EBD – ASR ABS – EBD – ASR ABS – EBD – ASR
نوع ترمز دو مداره، کاسه ای، هیدرولیک دو مداره، کاسه ای، هیدرولیک دو مداره، کاسه ای، هیدرولیک
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۱۰۰ لیتر ۱۰۰ لیتر
آپشن ها

 

استاندارد آلایندگی یورو ۴، کابین مجهز به ترشن بار (دسترسی آسان به موتور)، دید گسترده و راحت در هنگام سوار و پیاده شدن، کولر و سی دی پلیر، سیستم هوشمند ECM، کاتالیست اگزوز، کیسه هوای راننده و سرنشین استاندارد آلایندگی یورو ۴، کابین مجهز به ترشن بار (دسترسی آسان به موتور)، دید گسترده و راحت در هنگام سوار و پیاده شدن، کولر و سی دی پلیر، قفل مرکزی استاندارد آلایندگی یورو ۴، کابین مجهز به ترشن بار (دسترسی آسان به موتور)، دید گسترده و راحت در هنگام سوار و پیاده شدن، کولر و سی دی پلیر، شیشه بالابر برقی، ریموت کنترل درب ها، کابین خواب، کابین تاشو با مکانیزم الکتروهیدرولیکی، مکانیزم پنوماتیکی صندلی راننده