restaurant

رستوران‌ های جاده چالوس؛ از لاله تا کندوان

جاده‌ی زیبای کرج به چالوس در کنار طبیعت دلفریب و پیچ و خم‌های دلپذیرش، تعداد زیادی غذاخوری دارد. تعدادی از این رستوران‌ها را انتخاب کرده‌ایم که به شما پیشنهاد کنیم.

 

اغراق نیست اگر بگوییم جاده‌ی کرج – چالوس یکی از زیباترین جاده‌های ایران و دنیا است.

پیچ و خم جاده چالوس، با درختان تنومند و صدای جوشش رودخانه آنقدر دلپذیر است که در خاطر هر مسافری می‌ماند.

راهی شمال هم که نباشید،‌ گاهی دل‌تان برای قشنگی‌های جاده‌ چالوس تنگ می‌شود؛ دل به جاده می‌زنید و هوس خوراکی‌های خوشمزه می‌کنید.

غذاخوری‌های جاده چالوس درواقع بخشی از هویت و جاذبه‌ی آن هستند. ما تعدادی از بهترین‌ رستوران‌های جاده چالوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رستوران میرزایی

رستوران میرزایی

نشانی: کیلومتر ۷ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۵۳۵۳۶۵۵

یکی از غذاخوری‌های قدیمی و معروف جاده‌چالوس، رستوران میرزایی است. می‌توانید روی تخت‌های باصفای کنار رودخانه بنشینید، یا میزهای درون سالن را انتخاب کنید.

رستوران میرزایی

رستوران میرزایی

در میرزایی انواع کباب و غذاهای ایرانی سرو می‌شود و همه‌ی غذاها خوش‌مزه هستند. رستوران میرزایی از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب پذیرای مهمانانش است.

رستوران لاله

رستوران لاله

نشانی: کیلومتر ۷ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۲۲۸۰۶۵۹

لاله رستورانی ایرانی – فرنگی در ابتدای جاده چالوس است. اگر نمی‌خواهید مسافت زیادی در جاده چالوس طی کنید،‌ همان ابتدای جاده‌‌ی کرج – چالوس رستوران لاله را خواهید دید.

رستوران لاله

پیشنهاد ما این است که صبح اول وقت به دل جاده بزنید و صبحانه را در لاله میل کنید. از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱ صبحانه سرو می‌شود. در منوی صبحانه از املت و عدسی تا سرشیر و سوسیس – تخم‌مرغ پیدا می‌شود.

غذای اصلی رستوران لاله متنوع و خوش‌مزه است.انواع کباب، انواع طعم‌های جوجه، ماهی و دیزی سرو می‌شود.

رستوران لاله

بعد از غذا می‌توانید همچنان که از صدای رودخانه لذت می‌برید، از کافه نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی یا آب‌میوه سفارش دهید.

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده چالوس

نشانی: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۵۳۵۳۵۳۵

صفای جاده چالوس را در رستوران ارکیده احساس می‌کنید. کافی است روی یکی از تخت‌های کنار رودخانه بنشینید و از منوی غذاهای ایرانی یا دریایی ارکیده، یک گزینه‌ی خوش عطر و مزه را سفارش بدهید. ارکیده سالن سرپوشیده و فضای بازی کودک دارد و اگر شانس با شما یار باشد و پارکینگ رستوران جای خالی داشته باشد، می‌توانید ماشین را در حیاط رستوران پارک کنید.

جاده چالوس

شب‌های تعطیل ممکن است برای خالی شدن تخت منتظر بمانید یا بعد از صرف غذا نتوانید مدت بیشتری بنشینید. باقالی پلو، ماهی قزل آلا و شیشلیک ارکیده را پیشنهاد می‌کنیم. ارکیده از ۱۱:۳۰ تا نیمه شب باز است.

رستوران وینه

رستوران وینه

نشانی: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۵۳۵۳۵۹۳

رستوران وینه از قدیمی‌های جاده چالوس است که فضای بسیار دلچسبی دارد. روی تخت که بنشینید، رودخانه از کنار شما می‌گذرد و منظره‌ی آبشار مقابل شما است.

رستوران وینه

آلاچیق‌ها در زمستان گرم هستند و هر جا را برای نشستن انتخاب کنید،‌ چشم‌انداز دلپذیر را خواهید داشت. وینه پارکینگ دارد تا نگران جای پارک هم نباشید.

رستوران وینه

انواع کباب، دیزی، ماهی، میگو، استیک و جوجه در وینه نوروزی سرو می‌شود. ما که بختیاری و باقالی پلو را پیشنهاد می‌کنیم. اگر تصمیم گرفتید صبح راهی جاده چالوس شوید، می‌توانید صبحانه را در وینه میل کنید.

رستوران وینه

دیزی سرای هیمه

دیزی

نشانی: کیلومتر ۱۲ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۵۳۵۴۰۸۵

هیمه فضای سنتی دارد که لذت خوردن دیزی را دوچندان می‌کند. بعد از دیزی می‌توانید چای نبات سفارش دهید که حسابی می‌چسبد. از پنجره‌ی هیمه، رودخانه و تخت‌های رستوران ارکیده دیده می‌شوند.

رستوران یوسف

رستوران یوسف

نشانی: کیلومتر ۶ جاده چالوس

تلفن: ۰۲۶۳۲۲۸۰۷۸۷

رستوران یوسف یکی دیگر از رستوران‌های باصفای جاده چالوس است که با داشتن محیط بزرگ و دلباز و خوراکی‌های خوشمزه  گزینه‌ای خوب برای صرف غذا و لذت بردن از طبیعت است.

رستوران یوسف

یوسف علاوه بر فضای وی آی پی و سالن سرپوشیده، آلاچیق‌های مجزا دارد. آلاچیق‌ها سیستم گرمایش، سرمایش و پخش موسیقی دارند. این رستوران از ۱۲ ظهر تا نیمه شب باز است.

رستوران یوسف

منوی آن شامل انواع کباب و جوجه است و اصلا در حال و هوای دل‌انگیز جاده چالوس چه چیزی بهتر از کباب و جوجه؟ بعد از صرف غذا با کیک و چای از خودتان پذیرایی کنید.

آشکده‌ کندوان

کندوان

نشانی: جاده چالوس، قبل از تونل کندوان

تلفن: ۰۲۶۳۳۵۲۸۳۰۰۶

مسافر جاده چالوس که باشید، درست پیش از ورود به تونل کندوان، با چندین رستوران کنار هم با نام‌ها و منوی مشابه روبرو می‌شوید. یکی از این رستوران‌ها آشکده‌ی کندوان است.

آشکده کندوان

هزینه‌ی خورد و خوراک شما در این رستوران اصلا بالا نیست. درواقع چند رستوران کنار هم کندوان تنها گزینه‌های نسبتا ارزان در میان رستوران‌های جاده چالوس هستند.

منو شامل آش رشته، آش دوغ، عدسی،‌ لوبیاچیتی، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و این‌گونه غذاها است. توقع فضای آرامش‌بخش یا چیدمان لوکس نداشته باشید؛ اما طعم غذاهای هیزمی را دوست خواهید داشت.